Măsuri introduse în Clinica Luna din prima zi de alertă. 23.03.2020

În contextul situației generate de pandemia de Coronavirus – COVID19, principala noastră preocupare rămâne grija pentru pacienți, pentru personalul medical și auxiliar.

În acest sens, în Clinica Luna se implementează metodologia de supraveghere a sindromului respirator acut, noul Coroanvirus – COVID19, elaborată de Institutul Național de Sănătate Publică și se respectă măsurile de conduită responsabilă.

Adaptarea intervalelor de consultații pentru sporirea siguranței pacienților

Cu scopul de a spori siguranța si de a proteja pacienții si personalul medical din clinică, au fost modificate intervalele de consultații. În acest fel se evită aglomerarea sălii de așteptare și se acordă timpul necesar dezinfectării spațiilor după interacțiunea cu fiecare pacient.

Am solicitat decalarea, în măsura posibilului, cu minim două luni a ecografiilor ginecologice non-urgente și a ecografiilor pentru monitorizarea fertilității (forurile internaționale recomandă în prezent stoparea transferului de embrioni și a inițierii de cicluri de stimulare ovariană).

Triajul epidemiologic al pacienților prin call-center si echipa medicalaă

Prima etapă a triajului pacienților are loc la nivelul call center-ului. Prin linia telefonică, încercăm să obținem o înțelegere cât mai clară a situației pacienților, în urma căreia se poate lua decizia de a programa pacientul sau de a-l direcționa către alte instituții competente. Din motive de siguranță și în conformitate cu măsurile în vigoare puse la dispoziție de autoritățile de sănătate publică, pacienții care prezintă simptome specifice infecțiilor respiratorii acute și care au călătorit în ultimele 14 de zile în țări în care au fost identificate cazuri de COVID-19 vor fi îndrumați să apeleze Direcțiile de Sănătate Publică sau numărul de urgență 112.

Proceduri complexe de curățenie și dezinfecție

În plus față de atenția și majorarea timpului acordate igienei tuturor spațiilor din clinică, unitatea noastră a fost dotată cu materialele și echipamentele necesare, inclusiv sisteme UV, pentru dezinfecția posibilelor spații contaminate.

Spațiu special amenajat pentru izolarea cazurilor suspecte de boli infecțioase

Am pregătit o zona specială în unitatea noastră pentru a putea izola persoanele considerate posibil infectate, și a proteja în felul acesta ceilalți pacienți de un contact cu un posibil caz.

Asigurarea echipamentelor de protecție și produselor dezinfectante

Personalul medical care intră în contact cu pacienții cu simptome respiratorii are la dispoziție echipamente de protectie de unică folosită. De asemenea, toti pacienții cu aceste simptome primesc măști de protecție de unică folosință la sosirea în unitatea noastră.

Știm că acum, mai mult ca niciodată, dezinfectarea mâinilor și obiectelor cu care intrăm în contact este esențială. De aceea, în cadrul clinicii Luna a fost suplimentat numărul de dispensere cu soluții dezinfectante, care se recomandă a fi folosite atât de personalul din clinică, cât și de pacienți.

Afișarea măsurilor de protecție și preventive și încurajarea respectării acestora de către pacienți

Am afișat măsuri de protecție și prevenție recomandate de Ministerul Sănătații și Institutul Național de Sănătate Publică în contextul pandemiei de covid19. Informarea corectă este esențială în această situație, fiind o modalitate în plus de a minimiza riscul de transmitere a virusului. În paralel, sunt încurajați și pacienții pentru a respecta cu strictețe măsurile de prevenție a transmiterii coronavirusului 19.

Pacienții care vin în clinică sunt rugați să completeze un formular prin care aceștia declară dacă au călătorit în ultimele 14 zile în zone de risc sau dacă au intrat în contact cu persoane confirmate cu SARS-Covid 2.

Modificarea programului angajatilor

S-au organizat echipe de lucru care nu se intersectează.

Nu se mai organizează ședințe de lucru. Informația este transmisă prin mesaje și e-mailuri.

Mulțumim tuturor pentru respectarea acestor măsuri!